Dag2.

Igår fick vi uppgiften att illustrera "motsatsen" till de tyger vi jobbade det. Eftersom ull och lin är vita, lätta, ljusa tyger blev motsatsorden mörk, stel, tung, taggig.. Sen skulle vi illustrera någonting som representerar dessa ord i vitt tyg. Testa illustrera mörkt, med vita, fina tyger. Och vi får inte använda annat. En utmaning kan man lungt säga! Men på morgon släppte det så började jobba med min bild.



Den så kallade duket för det vi ska jobba med. Lintyg.



Mitt moln och surrealistiska måne. Gjorde först en fin vanlig måne med det såg ut som en penis i himlen. Inte vad jag var ute efter direkt.



Två av mina skisser på vad det ska bli. Tyget är förresten 70 cm x 2 meter.

Har nu även hittat massa andra vita tyger som jag ska använda. Har jag sagt att jag längtar till imorgon!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0