Att städa eller inte städa.

Idag är en sån dag då jag misstänker att jag är dum i huvudet på allvar. Sitter i världens äldsta, nersuttna men ack så gosiga soffa och upptäcker att hela lägenheten är städat. Och guess what? Jag blir lite uttråkad och ledsen. Min pedantiska sida får lite panik över att inte ha något att rengöra eller kasta bort. Men min andra halva, white trash morsan från amerikanska södern, tycker det är asfint när det är stökigt. Och någonstans däremellan blir jag handlingsförlamad en stund. Jag svävar i något jävla tomrum där jag bara sitter som en grönsak och är bitter över min egna oförmåga att bestämma mig. Det är liksom 50/50.
Men eftersom prettot vann igår får jag helt enkelt acceptera att det är fint här, ta på mig bomberjackan och gå ut och röka istället.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0